SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKO „DOBRO” W ROKU 2015
1) Dane Fundacji:
Nazwa: FUNDACJA IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKO „DOBRO”,
Adres siedziby: 16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. Wesoła 14,
Data wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego: 12.10.2015r;
Numer KRS: 0000580208;
Numer REGON: 36272518000000;
Członkowie Zarządu Fundacji:
Barbara Popiełuszko-Matyszczyk-prezes
Agnieszka Popiełuszko-Szklanko-wiceprezes
Marek Popiełuszko-wiceprezes
Cele statutowe fundacji:
- ochrona i propagowanie dziedzictwa duchowego oraz materialnego związanego z życiem i dziełem Księdza Jerzego Popiełuszko oraz Jego rodziców,
- pomoc charytatywna, w szczególności osobom w podeszłym wieku oraz dzieciom z dysfunkcjami, chorobami oraz pochodzącym z ubogich rodzin,
- pomoc rodzinom dotkniętym lub zagrożonym ubóstwem oraz wykluczeniem społecznym,
- kształtowanie postaw moralnych wśród dzieci i młodzieży.
2) Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych, a także opis głównych zdarzeń prawnych w działalności o skutkach finansowych.
Fundacja nie rozpoczęła roku 2015 działalności gospodarczej.
Organizacja zamierza realizować swoje cele poprzez:
- finansowanie i wydawanie książek, opracowań oraz innych publikacji poświęconych Księdzu Jerzemu Popiełuszko oraz Jego rodzicom,
- finansowanie i organizowanie koncertów, wystaw, konkursów, seminariów, konferencji, wycieczek, szkoleń, spotkań poświęconych Księdzu Jerzemu Popiełuszko, Jego rodzicom oraz innej tematyce zgodnej z założeniami Fundacji,
- gromadzenie oraz opiekę nad dokumentami, publikacjami, obiektami oraz pamiątkami związanymi z Księdzem Jerzym Popiełuszko oraz Jego rodzicami,
- przyznawanie oraz finansowanie stypendiów socjalnych i naukowych dla uczniów,
- organizowanie pomocy finansowej i rzeczowej oraz udzielanie takiej pomocy osobom potrzebującym, a w szczególności osobom w podeszłym wieku oraz dzieciom z dysfunkcjami lub chorobami,
- pomoc rodzinom dotkniętym lub zagrożonym ubóstwem oraz wykluczeniem społecznym, poszkodowanych w zdarzeniach losowych,
- organizowanie wolontariatu zgodnego z celami Fundacji,
- inicjowanie działań służących przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu rodzin,
- prowadzenie i finansowanie inwestycji infrastrukturalnych zgodnych z celami
Fundacji, - stworzenie i prowadzenie portalu internetowego Fundacji propagującego cele Fundacji.
3) Główne działania Fundacji w 2015 roku:
Zarząd fundacji od października do grudnia skupił się nad sprawami organizacyjnymi, takimi jak:
- Podpisanie umowy z biurem rachunkowym,
- Zgłoszenie dokumentów do Urzędu Skarbowego,
- Rozpoczęcie wstępnych prac nad tworzeniem strony internetowej oraz logo fundacji.
Zarząd fundacji w roku 2015 nie zdążył zrealizował żadnego przedsięwzięcia statutowego ani z działalności gospodarczej.
4) Koszty poniesione przez Fundację:
Statutowe 0 zł
Administracyjne: 1539,99 zł
Odsetki z tytułu nie terminowej opłaty: 0 zł
5) Dane o:
- Liczbie osób zatrudnionych w fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk i z wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej: 0
- Łącznej kwocie wynagrodzeń wypłaconych przez fundacje z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie, i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej: 0
6) Łączna kwota wynagrodzeń wypłacanych przez fundację wynosi 0 zł brutto.
- Wysokość rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia 0 .
- Wydatkach na wynagrodzenia z umów zlecenia: Na dzieło 0 zł
- Udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych, z podziałem według ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz z podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek: 0
- Kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku:
7) Stan rachunku bankowego:
Bank PKO kwota: 0 zł
Wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek: 0
- Nabytych nieruchomości, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie: 0
- Nabytych pozostałych środków trwałych: 0
- Wartości aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzonych dla celów statystycznych: 560,01 zł
8) Fundacja w roku 2015 nie korzystała z dotacji od jednostek administracji samorządowej.
9) Fundacja złożyła w terminie do Urzędu Skarbowego roczne rozliczenie finansowe
CIT-8.
W roku 2015 w fundacji nie była przeprowadzana kontrola.
Dąbrowa Białostocka, 30.06.2016 r.